Moda Damska

Sprzedaż dresów i komunikowanie się z klientami w social mediach

Idealne dopasowanie odzieży do sylwetki to ogromne wyzwanie. Trudno zrobić to nawet w sklepie stacjonarnym, a co dopiero kupując ubrania przez Internet. 

Kiedy dres pasuje idealnie?

Jakie kryteria powinien spełnić dres, aby można było uznać, że pasuje idealnie? Bardzo ważne jest to, jak dres układa się na biuście kobiety. Spodnie nie powinny być ani zbyt luźne, ani zbyt ciasne. Wiele kobiet popełnia ten błąd, że w sklepie jedynie stoją przed lustrem i przyglądają się sobie ze wszystkich stron. Kupując odzież sportową zdecydowanie warto się w niej poruszać, przynajmniej przejść się po sklepie, a najlepiej wykonać chociażby kilka przysiadów i skłonów. Tylko w ten sposób można sprawdzić, czy odzież jest wygodna i czy wygodnie będzie się w niej ćwiczyć. W końcu ten rodzaj ubrań nie jest kupowany dla ozdoby, są to ubrania użytkowe. Kiedy dres jest dobrze dopasowany? Wtedy, kiedy na przykład spodnie nie spadają pod wpływem ruchu, kiedy góra nie rozchodzi się na biuście kobiety. Jeżeli pojawia się jakikolwiek dyskomfort, trzeba znaleźć jego źródło i zastanowić się, czy będzie on bardzo przeszkadzał w codziennych ćwiczeniach. Zwykle trzeba zrezygnować z konkretnego modelu i kupić inny dres. Dresy damskie sprzedawane są w wielu różnych miejscach jak te, zatem nie powinno być problemu z ich zakupem. W ostateczności można uszyć dres na wymiar u krawcowej. 

Świat się zmienia

Kiedyś dresy były zakładane tylko jako odzież po domu, ewentualnie na spacer po najbliższej okolicy, dresy były zarezerwowane jako ubrania do biegania. Dzisiaj dres można założyć w bardzo różnych okolicznościach. Na skutek pandemii koronawirusa wiele osób na zawsze zrezygnowało z pracy stacjonarnej w biurze i przeniosło się do własnego domu, pracując zdalnie. Ta zmiana sprawiła, że musiała też zmienić się codzienna odzież. Osoby pracujące w domu nie ubierają się już elegancko, ponieważ nie ma takiej potrzeby. Dresy damskie nagle stały się wyjątkowo popularne i zaczęły szybko znikać ze sklepów. Wielu polskich producentów odzieży dostrzegło ten trend. Zaczęli oni oferować nowe modele dresów, na przykład wykonane ze świetnej bawełny. Producenci wyszli bowiem z założenia, że jeśli dres ma kontakt ze skórą przez wiele godzin dziennie, powinien być wykonany z bezpiecznych dla ciała materiałów z odpowiednimi certyfikatami. To słuszne założenie, jednak trzeba liczyć się z tym, że wysokiej jakości materiały sporo kosztują, zatem cena dresu musi być wyższa. Wydaje się jednak, że niektórzy klienci są w stanie zaakceptować tę sytuację. Każda marka ma swojego klienta docelowego. Do niego kierowana jest cała kampania marketingowa.

Firmy odzieżowe w social mediach

Ogromna większość firm odzieżowych ma swoje konta w mediach społecznościowych. Za pomocą regularnie publikowanych postów kontaktują się ze swoimi potencjalnymi klientami, ale też wiernymi fanami. Treść komunikatów należy dopasować do grupy docelowej. Inaczej komunikuje się przecież marka o archetypie błazna a inaczej marka o archetypie mędrca. Bardzo ważna jest znajomość własnej tożsamości i strategii sprzedażowej. Klienci doceniają, jeżeli firma jest uczciwa i na przykład jasno mówi o swoich trudnościach i ewentualnym przesunięciu premiery nowej kolekcji. Uczciwość to podstawa w każdym biznesie. Uczciwość należy rozumieć nie tylko jako bycie w porządku wobec klientów, ale również bycie w porządku wobec kontrahentów, regularne opłacanie zobowiązań, godne wynagradzanie pracowników. Media społecznościowe skupiają szczególnie społeczność ludzi młodych, ale nie brakuje tam też osób starszych. Firma sprzedająca dresy może poszukiwać swoich klientów wśród kobiet w różnym wieku. Przecież nawet nastolatki zakładają dresy na co dzień, jest to też świetny strój dla studentek i kobiet pracujących, jak również dla seniorów. Warto więc zastanowić się, gdzie są potencjalni klienci, czy widzą posty sprzedażowe, czy reagują na nie pozytywnie? Zawsze warto zorganizować konkurs, który zaangażuje społeczność i sprawi,  że na profilu zrobi się ruch, chociaż na chwilę.

Dodaj komentarz